«Законопроект про нацбезпеку не дає жодної відповіді на те, як має змінитися життя українських солдатів», – Тарас Пастух

Сьогодні та завтра парламент планує розглянути у другому читанні законопроект про національну безпеку та оборону. Однак досі в залі немає порівняльної таблиці законопроекту, втім, як і на сайті Верховної Ради. Так само, як і немає станом на зараз кінцевої версії проекту закону в тому вигляді, яким він має бути ухвалений, на думку комітету та авторів.

Про ключові моменти законопроекту — у прямій мові народного депутата «Об’єднання «Самопоміч» Тараса Пастуха.

«Насамперед під час обговорення законопроекту в комітеті були враховані декілька поправок, на яких наполягали Сполучені Штати, Євросоюз, партнери з НАТО. Однак, більшість поправок народних депутатів відхилені. Навіть якщо написано, що вони враховані редакційно — це неправда.

Також ще під час розгляду в першому читанні Головне науково-експертне управління на 12 сторінках написало зауваження, суть половини із яких в тому, що норми закону не відповідають Конституції. Такі речі комітет мав усунути — він їх не усунув. Тобто основний момент — це конфлікт із Конституцією.

Друге — також надійшли зауваження із Генерального Штабу та Міноборони про те, що всі їхні поправки та напрацювання, які вони надавали через Адміністрацію Президента, також не враховані. І якщо закон у такому вигляді буде ухвалений, це призведе до розбалансування системи управління нашими військами.

Третє — в цьому законі дуже чітко прописується збільшення повноважень Президента, Ради Нацбезпеки, Секретаря ради Нацбезпеки та навіть її апарату. Рада Нацбезпеки через свого секретаря отримує можливість повністю контролювати увесь сектор безпеки і оборони в період між засіданнями Ради. Тобто, фактично, увесь час. А враховуючи, що сектор безпеки і оборони — це не тільки збройні сили, а й силовий комплекс, то під цей контроль можна поставити всю життєдіяльність держави.

Щодо цивільного міністра оборони. Так, у законопроекті передбачено, що міністр має бути призначений із цивільних осіб. Але всі поправки депутатів про те, що така людина не має останніх 5 чи 10 років тому бути військовим, відхилені. Тобто сьогоднішній генерал може бути звільнений із Збройних сил і завтра стати міністром.

Крім того, в законопроекті прописано, що міністр оборони стає підпорядкованим Президенту України як Верховному головнокомандувачу, який, своєю чергою, отримує право видавати різні директиви. Тобто Президент зможе напряму цивільному міністру давати ті чи інші вказівки, як керувати Міністерством та Збройними силами.

Натомість всі питання, які стосуються цивільного чи парламентського контролю, мають абсолютно декларативний характер — не дають механізму реалізації цього контролю.

Також виключно декларативними є і моменти підзвітності Служби безпеки, створення окремого комітету, який би контролював діяльність органів із спецстатусом, розвідки, – в законі прописується тільки обов’язок уряду підготувати протягом найближчих 6 місяців законопроект, який це дозволить.

Навіть якщо в цьому законопроекті і є якісь стандарти НАТО, то вони також мають виключно декларативну функцію. І головне — цей закон не дає жодної відповіді на те, як має змінитися життя солдатів.

Тому навіть якщо парламент такий законопроект проголосує, Президент підпише, і він набуде чинності, абсолютно нічого в секторі безпеки і оборони не зміниться».

telegram
БУДЬТЕ В КУРСІ ГОЛОВНОГО, ПІДПИШІТЬСЯ НА НАШ КАНАЛ: T.ME/SAMOPOMICH

object(WP_Term)#8296 (16) { ["term_id"]=> int(1) ["name"]=> string(12) "Новини" ["slug"]=> string(4) "news" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(1) ["taxonomy"]=> string(8) "category" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(3395) ["filter"]=> string(3) "raw" ["cat_ID"]=> int(1) ["category_count"]=> int(3395) ["category_description"]=> string(0) "" ["cat_name"]=> string(12) "Новини" ["category_nicename"]=> string(4) "news" ["category_parent"]=> int(0) }
Новини