З аваріями як з корупцією: дивитися в корінь

На днях почув приголомшливу статистику поліції. Торік 25% ДТП з потерпілими у Львові відбулося за участі нетверезих водіїв. Вдумайтесь, це на 30 тисяч, більше ніж у 2016 р. Це не тисяча, не дві, а 30 тисяч!

Далі – ремені безпеки. У Львові 25,4% водіїв користуються ними під час руху, більше в Україні – лише у Дніпрі та Києві (30%).

Ну і наостанок – мобільні телефони. У Львові – кожен п’ятий водій користується гаджетами за кермом…

(Розповідаю власне про Львів, бо тут мій дім, тож більше обізнаний із ситуацією)

А це, друзі, наша з вами безпека! Та що там безпека, часто від цього залежить наше життя.

Хто винен? Влада, яка роками не переймалась безпекою на дорогах? Наша безпечність за кермом чи безкарність винуватців аварій у судах? А може, все вкупі?

То що робити – ще підвищувати штрафи, дати більші права поліції, ухвалювати ще жорсткіші правила руху на дорозі?

Гадаю, проблема не в браку законів, а в тому, що їх ніхто не виконує.

І тут мені на думку спадає аналогія. Це як боротьба з корупцією. Можна боротися із наслідками. І це теж правильно. Але результат є лише в тому випадку, коли влада починає боротися із причинами, що призводять до корупції.

І в питанні безпеки дорожнього руху це так званий європейський підхід. Він акцентує не на покаранні: кожна людина має право на помилку. Завдання влади – зробити так, щоби ця помилка не була фатальною. В Європі це працює.

Звісно, ніхто не каже, що одночасно не треба вдосконалювати законодавство у сфері безпеки дорожнього руху (наприклад, змінювати норми ДБН щодо будівництва перехресть) чи не слід проводити активну роз’яснювальну роботу (як-от роблять у Львові, з 2013 року тут триває кампанія “Львів – безпечне місто”, яка через флеш-моби та лекції в школах вчить дітей та їхніх батьків правил дорожнього руху).

Наші люди за кордоном трансформуються, і це правда. Дотримуються правил дорожнього руху, перед кордоном витягують з багажника дитячі крісла, пристібаються пасками безпеки…

Така сумна ситуація, бо роками тим ніхто не займався.

Не займались частково тому, що не було за що. Та нині це аж ніяк не виправдання.

Чи знали ви, що від початку цього року в Україні діє так званий Дорожній фонд? Згідно з Бюджетним кодексом України, 5% коштів цього фонду мали б бути скеровані на фінансування безпеки дорожнього руху.

За проектом програми Кабміну, сума ця чимала: 2018 рік – 2,6 млрд грн, 2019 рік – 2,5 млрд грн (чому сума вже менша і як рахували – загадка) , 2020 рік – 3,4 млрд грн. Скажу я вам, гроші це немалі й за них можна було б зробити чимало.

Утім вже звично для нашої країни – закон діє, але програми не схвалено, Кабмін її не затвердив. І гроші на автобезпеку «зависли» в повітрі. У Міністерстві інфраструктури припускають: можливо, у квітні, за підсумками першого кварталу, почнуть освоювати ці кошти.

Ну що ж, поживемо – побачимо. А точніше – простежимо. 

Джерело: https://censor.net.ua/b3052500

Любомир Зубач

telegram
БУДЬТЕ В КУРСІ ГОЛОВНОГО, ПІДПИШІТЬСЯ НА НАШ КАНАЛ: T.ME/SAMOPOMICH

object(WP_Term)#7077 (16) { ["term_id"]=> int(1) ["name"]=> string(12) "Новини" ["slug"]=> string(4) "news" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(1) ["taxonomy"]=> string(8) "category" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(2747) ["filter"]=> string(3) "raw" ["cat_ID"]=> int(1) ["category_count"]=> int(2747) ["category_description"]=> string(0) "" ["cat_name"]=> string(12) "Новини" ["category_nicename"]=> string(4) "news" ["category_parent"]=> int(0) } object(WP_Term)#7076 (16) { ["term_id"]=> int(133) ["name"]=> string(12) "Статті" ["slug"]=> string(9) "analytics" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(133) ["taxonomy"]=> string(8) "category" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(1) ["count"]=> int(264) ["filter"]=> string(3) "raw" ["cat_ID"]=> int(133) ["category_count"]=> int(264) ["category_description"]=> string(0) "" ["cat_name"]=> string(12) "Статті" ["category_nicename"]=> string(9) "analytics" ["category_parent"]=> int(1) }
Статті