Вікторія Войціцька: “Шахрайська схема «Роттердам ++» має бути відмінена”!

Ми подали Судовий Позов. Шахрайська схема «Роттердам ++» має бути відмінена!

Наша вимога: відмінити необгрунтоване підвищення тарифів на електроенергію для бізнесу, державних, комунальних підприємств, шкіл, лікарень, дитячих садочків, водоканалів, електротранспорту.

Передісторія та рішення НКРЕКП.

7 грудня 2017 року був прийнятий закон, який надавав право Президенту призначати тимчасових членів НКРЕКП. 23 грудня Президент призначив двох тимчасових членів у кінці грудня. Таким чином стало 4 члени, тобто була мінімальна кількість (кворум) необхідна для прийняття рішень.

Вже 28 грудня 2017 року НКРЕКП (попередній склад, головою був Д.Вовк) прийняла рішення підвищити ціну на електроенергії (оптову ринкову ціну або ОРЦ) на 2018 рік на 16,2% до 1586,7грн за МВт-год. Було затверджено підвищення у 2 етапи: на 9,5% з 1 січня та ще на 6,1% з 1 квітня.

Головним фактором підвищення була формула Роттердам+. Ціна вугілля у тарифах була підвищена на 20 дол (600 грн) і склала 2535 грн за тону. Це на 130% більше, аніж ціна вугілля, яка зараховувалася у тарифи на початку 2016р. (1100 грн.), і яку тодішній голова НКРЕКП Д.Вовк називав більш ніж достатньою.

Таким чином тариф теплової генерації у 2018р виріс ще на 26% і на це було закладено додаткових 12,5 млрд грн. За два роки тариф теплової генерації виріс на 130%.

Компанії ДТЕК Р.Ахметова пішло додатково понад 10 млрд. грн. Група ДТЕК контролює 80% українських станцій ТЕС, а також понад 85% видобування українського вугілля (19,5 млн тон з 23 млн тон).

На сьогодні ціна вугілля, яка зараховується у тарифи українцям є найвищою у світі і на 20% вищою, аніж ціна у Роттердамі (хоча там вугілля кращої якості – сірка менше 1%, а в Україні біля 2%).

Також було необгрунтоване зростання тарифу Укргідроенерго, у якого рівень виконання інвест програми у 2017 році був менше 60%, отже, компанія не могла ефективно освоїти і вже наявний тариф.

Наслідки рішення НКРЕКП.

Таке підвищення спричинило суттєве зростання тарифів для непобутових споживачів (бізнес, бюджетні установи). Це потягнуло за собою макроекономічні наслідки – інфляційні процеси. НБУ для стримування інфляції був змушений різко підняти облікову ставку: з 26 січня вона була піднята з 14,5% до 16%, а 2 березня ще до 17%. Це спричинило здорожчання усіх кредитів.

Це мало прямі наслідки і для населення, і для економіки:

– вже з 1 січня були підвищені тарифи на холодну воду для 60 міст України (у собівартості водоканалу 40% займає електроенергія). У Києві з 1 липня знову підвищується тариф на холодну воду.

– відбулося здорожчання проїзду в електротранспорті (метро/трамвай/тролейбус) у Львові, Луцьку, Полтаві, Сумах, Славянську, Харкові, Києві та інших містах України. Електроенергія займає понад 20% собівартості електротранспорту.

– вплив на зростання цін на всі інші товари, адже у собівартості більшості товарів та послуг електроенергія складає 5%-20%.

– Зниження конкурентоспроможності українських експортерів на зовнішніх ринках, адже тарифи для бізнесу у Росії та Казахстані, наших головних конкурентах, в 1,5-2 рази нижчі. Також тарифи на електроенергію для бізнесу вже нижчі у багатьох європейських країнах.

Підстави судового позову.

1. На нашу думку, підвищення тарифів на електроенергію за допомогою формули Роттердам+ є неправильним по своїй суті. Це банальний несправедливий перерозподіл грошей, які збираються із усіх українських споживачів та направляються вузькій групі бенефіціарів цієї формули (ДТЕК Р.Ахметова володіє 80% усіх ТЕС та 85% видобування українського вугілля).

2. Рішення про підвищення ціни було прийнято із грубим порушення Закону України «Про НКРЕКП» та Постанови НКРЕКП №289 від 03.03.2016 (Порядок встановлення ОРЦ). Були порушені строки, процедури, проект рішення не був оприлюднений для обговорення, як це передбачено законодавством. Були фактичні помилки у розрахунках та інші суттєві порушення.

Що ми хочемо добитися.

1. Відмінити необгрунтоване підвищення тарифів на електроенергію, що відбулося через формулу Роттердам+.

2. Повернути в українську економіку близько 15 млрд грн у рік, які можна направити на зниження тарифів для кінцевих споживачів, на покращення електромереж, на покращення фінансового стану державного Енергоатому, на розвиток «зеленої» енергетики.

3. Відмінити необгрунтоване підвищення тарифів на електроенергію для бізнесу, державних, комунальних підприємств, шкіл, лікарень, дитячих садочків, водоканалів, електротранспорту. Це дозволить відповідним підприємствам не так суттєво піднімати свої ціни або ж інвестувати вивільнені кошти у розвиток, покращення ефективності та якості послуг, а не переплачувати за електроенергію.

4. Хочемо, щоб ДТЕК Р.Ахметова продавав в український Енергоринок електроенергію не дорожче, аніж він продає цю ж електроенергію на експорт. На сьогодні компанія ДТЕК продає електроенергію в Угорщину по ціні 40-45 євро за Квт-год. А в український Енергоринок електроенергію продає по ціні на 30%-40% дорожче – по 60 євро за МВт-год. Таким чином на українських споживачах заробляється маржа суттєво вища, аніж на угорських, що є явною ознакою зловживання монопольним становищем.

5. Хочемо, щоб тарифний регулятор НКРЕКП та інші органи приймали справедливі, обєктивні та обгрунтовані рішення та діяли у рамках законодавства.

Вікторія Войціцька, народний депутат “Об’єднання Самопоміч”

telegram
БУДЬТЕ В КУРСІ ГОЛОВНОГО, ПІДПИШІТЬСЯ НА НАШ КАНАЛ: T.ME/SAMOPOMICH

object(WP_Term)#7438 (16) { ["term_id"]=> int(1) ["name"]=> string(12) "Новини" ["slug"]=> string(4) "news" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(1) ["taxonomy"]=> string(8) "category" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(3285) ["filter"]=> string(3) "raw" ["cat_ID"]=> int(1) ["category_count"]=> int(3285) ["category_description"]=> string(0) "" ["cat_name"]=> string(12) "Новини" ["category_nicename"]=> string(4) "news" ["category_parent"]=> int(0) }
Новини