«Україна використала радянську річкову інфраструктуру, не розвиваючи свій потенціал», – Семенуха
«Україна використала радянську річкову інфраструктуру, не розвиваючи свій потенціал у галузі водних шляхів», – про це під час засідання круглого столу на тему «Розвиток суднобудування та судноплавства України» заявив народний депутат Роман Семенуха.
За словами Семенухи, основний фонд зношений, і у 2018- му році ситуація буде тільки погіршуватися.
Сьогодні Україна володіє трьома топовим європейськими акваторіями, при цьому використовує свої ресурси у галузі річкових вантажоперевезень лише на 0, 2%. Показники європейських колег на порядок вищі. Річні перевезення у Румунії становлять 20, 7%, Бельгії – 20, 04%, Болгарії – 15%, Німеччині – 12, 6%.
«Основні проблеми галузі – зношеність об’єктів, недостатність чи повна відсутність сучасних автоматизованих систем, елеваторів, терміналів, – зазначив Роман Семенуха. – Фінансування галузі покривається виключно з бюджету, і тільки чверть покриває плата за шлюзування. При цьому держава може забезпечувати лише 35% від необхідної суми, а цього заледве вистачає на підтримку деяких технічних споруд».
На думку народного депутата, співавтора законопроекту № 2475а-3 «Про внутрішній водний транспорт», аби зупинити негативні процеси та запустити річкову галузь, потрібна негайна реакція законодавців.
«Запустити галузь можуть кілька важливих кроків, – заявив Роман Семенуха. – Перший з них – це суттєве скорочення та спрощення процедури реєстрації суден – за один день замість тридцяти, другий – унеможливлення монополії. Ми не маємо права допустити створення Адміністрації внутрішніх водних шляхів, як пропонують нам представники Міністерства інфраструктури, адже метою її створення є запровадження ще одного прихованого податку – «річкового збору» з усього внутрішнього водного транспорту».
Також, на думку Семенухи, вирішити критичну ситуацію могло б зниження оплати для збільшення ринку перевезень, виправлення некоректної ситуації стосовно фінансування внутрішніх водних шляхів, визначення ціни реєстрації для уникнення спекуляції з методологією її нарахування.
«Окрім цього, законодавча ініціатива має відповідати Директивам ЄС, – додав Роман Семенуха. – Адже асоційоване членство у Євросоюзі – це не лише права, але й обов’язки».
Участь у дискусії щодо проблем внутрішнього водного транспорту також взяли урядовці, зокрема міністр інфраструктури Володимир Омелян, а також народні депутати, голови обласних адміністрацій, представники бізнесу.
«Якнайшвидший запуск водних шляхів – це розвантаження автомобільних доріг, розвиток міст та розбудова галузі», –
підсумували учасники круглого столу.