Реклама яких ліків повинна зникнути з теле- та радіоефірів?

Законодавство Україна про рекламу лікарських засобів потребує приведення у відповідність до європейських норм, зокрема, до положень директиви № 2001/83/ЄС від 06 листопада 2001р. про зведення законів відносно лікарських засобів та людини (зі змінами) – на цьому наголосила Ірина Сисоєнко, народний депутат фракції «Об’єднання «Самопоміч», заступник голови Комітету ВР України з питань охорони здоров’я.

16 травня цього року Міністерство охорони здоров’я України (далі – МОЗ) оприлюднило на офіційному веб-сайті проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо удосконалення порядку реклами лікарських засобів)», яким пропонує запровадити нове законодавче регулювання реклами ліків.

«Я підтримую таку ініціативу МОЗ та нововведення, запропоновані цим законопроектом, і закликаю колег – народних депутатів, а також експертів з медичного середовища та представників засобів масової інформації  долучитися до його обговорення», запропонувала пані Ірина.

Які нововведення пропонує МОЗ?

Якщо чинною редакцією Закону дозволяється реклама лише таких лікарських засобів, які відпускаються без рецепта лікаря та які не внесені МОЗ до переліку лікарських засобів, заборонених до рекламування, то тепер буде дозволено рекламувати  лікарські засоби, які відпускаються без рецепта лікаря та які не внесені МОЗ до Переліку лікарських засобів, заборонених до рекламування, які відпускаються без рецепта.

Аналогічно вносяться зміни щодо заборони реклами лікарських засобів, а саме:

забороняється реклама лікарських засобів, застосування та відпуск яких дозволяється лише за рецептом лікаря, а також внесених до Переліку лікарських засобів, заборонених до рекламування, які відпускаються без рецепта.

Законопроектом також визначено, що Перелік лікарських засобів, заборонених до рекламування, які відпускаються без рецепта, затверджується МОЗ. Тобто  МОЗ має розробити та затвердити такий новий Перелік.

Передбачено, що до тексту попередження «Самолікування може бути шкідливим для вашого здоров’я», яке міститься на  рекламі лікарських засобів, буде додано посилання на номер діючого реєстраційного посвідчення, а зміст реклами має відповідати інформації, викладеній в інструкції про застосування такого лікарського засобу.

Також, у рекламі лікарських засобів, медичних виробів та методів профілактики, діагностики, лікування і реабілітації пропонується заборонити розміщення:

– відомостей, в яких пропонується визначення діагнозу або курсу лікування з використанням засобів телекомунікації (електрозв’язку);

– відомостей, в яких надається недостовірна інформація про настання одужання;

– рекомендацій або посилань на рекомендації осіб, які можуть заохотити їх застосування, користуючись своєю популярністю;

– інформації про те, що лікарські засоби, медичні вироби, методи профілактики, діагностики, лікування і реабілітації призначені виключно або в основному для дітей;

– забороняється реклама послуг народної медицини (цілительства) та осіб, які їх надають.

 

Законопроектом передбачене конкретне визначення фахових наукових видань, які друкують публікації саме для медичних та фармацевтичних працівників, в яких буде дозволена реклама лікарських засобів, медичних виробів та методів профілактики, діагностики, лікування і реабілітації, непередбачених законом.

Крім цього, має бути розроблений МОЗ та затверджений Кабінетом Міністрів України Порядок реклами лікарських засобів, спрямованої на медичних та фармацевтичних працівників.

Здійснювати контроль за дотриманням законодавства про рекламу лікарських засобів, медичної техніки, методів профілактики, діагностики, лікування і реабілітації буде МОЗ.

Вводяться штрафні санкції до телерадіоорганізацій – 5% розміру ліцензійного збору за порушення законодавства під час рекламування лікарських засобів, а саме за:

– рекламу лікарських засобів, застосування та відпуск яких дозволяється лише за рецептом лікаря, а також внесених до Переліку лікарських засобів, заборонених до рекламування, які відпускаються без рецепта;

– рекламу допінгових речовин та/або методів для їх використання у спорті;

– рекламу проведення цілительства на масову аудиторію;

– рекламу нових методів профілактики, діагностики, реабілітації та лікарських засобів, які знаходяться на розгляді в установленому порядку, але ще не допущені до застосування;

– рекламу послуг народної медицини (цілительства) та осіб, які їх надають.

Ірина Сисоєнко вважає, що у людей має бути можливість дізнаватися про нові препарати, сучасні практики та методи лікування, але інформація, що подається в рекламі має бути правдивою та максимально конкретною. Сподіваюсь, що обговорення законопроекту не буде затягуватися і ми зможемо встановити нові чіткі правила реклами лікарських засобів вже протягом цієї парламентської сесії – констатувала Ірина Сисоєнко.

 

telegram
БУДЬТЕ В КУРСІ ГОЛОВНОГО, ПІДПИШІТЬСЯ НА НАШ КАНАЛ: T.ME/SAMOPOMICH

object(WP_Term)#7261 (16) { ["term_id"]=> int(1) ["name"]=> string(12) "Новини" ["slug"]=> string(4) "news" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(1) ["taxonomy"]=> string(8) "category" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(3200) ["filter"]=> string(3) "raw" ["cat_ID"]=> int(1) ["category_count"]=> int(3200) ["category_description"]=> string(0) "" ["cat_name"]=> string(12) "Новини" ["category_nicename"]=> string(4) "news" ["category_parent"]=> int(0) }
Новини