Підводні камені законопроекту про реінтеграцію тимчасово окупованих територій
26731778_10155447650188710_4481095785706095698_n 26731778_10155447650188710_4481095785706095698_n

Якщо коротко: Президент переписав законом Конституцію України і виводить окуповані українські території з-під контролю парламенту.

Документ призведе до відновлення торгівлі з окупованими територіями, послабить українську державність (сконцентрує всю владу в руках Президента) та поставить під загрозу українських людей ще більше, ніж сьогодні.

Це небезпечна політика, яка грає проти прав людини, проти територіальної цілісності України.

В президентському законопроекті немає ні дат окупації, ні визначених окупованих територій, ні визнання Росії агресором. Натомість, максимально розширюються повноваження Президента України.

Детальніше:

1. Законопроект складається з преамбули та основної частини. Преамбула виписана дуже детально, із посиланням на міжнародні норми (Гаазьку конвенцію та ін.), передбачене відшкодування всієї шкоди на Росію як країну-агресора. Однак преамбула – це лише декларативна заява. А от коли переходимо до основної частини, то виникають питання.

2. У законопроекті НЕ визначені дати початку окупації для Донецької та Луганської областей, згадується тільки 20 лютого 2014 року як початок окупації Криму.

Без прописаних фіксованих дат у тексті законопроекту можливі маніпуляції, що унеможливлять несення конкретними людьми відповідальності за їхні злочини перед державою.

Так само невизначеність дати початку окупації не дозволять громадянам, що зазнали матеріальної шкоди внаслідок вторгнення, ефективно подавати в суд за відшкодування нанесених їм збитків.

Ми, фракція «Самопомочі», пропонуємо визначати датою початку окупації 7 квітня 2014 року для Донецької області і 27 квітня 2014 – для Луганської. Ці дні є датами захоплення відповідних обласних державних адміністрацій терористами, що ознаменовувало втрату Україною як державою свого представництва на цих територіях.

3. Торгівля з окупованими територіями не може відбуватись під патронатом Збройних Сил України. Це негативно вплине на моральний стан військовослужбовців, коли вони бачитимуть, що фактично забезпечують торгівлю з окупантом, який їх майже щодня обстрілює.

4. Підтримка торгівлі з окупованим Донбасом йде врозріз із самою концепцією введення антиросійських санкцій, які спрямовані на те, щоб зробити подальшу підтримку війни на Донбасі невигідною для Росії як країни-агресора.

Однак що нам пропонує цей законопроект? В той час, коли ми вимагаємо від західних країн продовжувати економічні санкції проти Росії, від яких економіки деяких з них несуть значні втрати, самі ми прагнемо підтримувати торгівлю з окупантом на зайнятих його посіпаками територіях.

Чи не зашкодять такі подвійні стандарти солідарності західних країн з Україною? Чому хтось через нас має відмовлятись від прибуткової торгівлі тоді, коли ми самі не здатні це зробити?

Вікторія Войціцька

telegram
БУДЬТЕ В КУРСІ ГОЛОВНОГО, ПІДПИШІТЬСЯ НА НАШ КАНАЛ: T.ME/SAMOPOMICH

object(WP_Term)#5256 (16) { ["term_id"]=> int(1) ["name"]=> string(12) "Новини" ["slug"]=> string(4) "news" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(1) ["taxonomy"]=> string(8) "category" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(2569) ["filter"]=> string(3) "raw" ["cat_ID"]=> int(1) ["category_count"]=> int(2569) ["category_description"]=> string(0) "" ["cat_name"]=> string(12) "Новини" ["category_nicename"]=> string(4) "news" ["category_parent"]=> int(0) } object(WP_Term)#5260 (16) { ["term_id"]=> int(133) ["name"]=> string(12) "Статті" ["slug"]=> string(9) "analytics" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(133) ["taxonomy"]=> string(8) "category" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(1) ["count"]=> int(233) ["filter"]=> string(3) "raw" ["cat_ID"]=> int(133) ["category_count"]=> int(233) ["category_description"]=> string(0) "" ["cat_name"]=> string(12) "Статті" ["category_nicename"]=> string(9) "analytics" ["category_parent"]=> int(1) }
Статті