Острікова: «Закон про автомобілі на єврореєстрації є компромісом для різних верств населення і першим кроком до здешевлення розмитнення легкових авто»

Автовласники машин на єврономерах заблокували урядовий квартал у столиці і низку транспортних артерій у всій країні. Через ці дії ускладнено рух у 23-х населених пунктах України. Власникам т. зв. «євроблях» не до вподоби закони, ухвалені кілька тижнів тому у парламенті. Більш того, каже депутат «Самопомочі» Тетяна Острікова, на сьогоднішній день підписання законопроекту заблоковане.

«Два народних депутати кажуть, що начебто під час голосування за ці законопроекти відбувалося неперсональне голосування. Але конкретних фактів, хто саме голосував за іншого депутата, в їхніх документах не наводиться. Тому цього тижня має голосуватися постанова про скасування результатів голосування за законопроекти  8487 і 8488».

Тетяна Острікова вважає, що це голосування може відбутися або у середу, або у п‘ятницю. Але вона наголошує:
«Якщо ця постанова буде проваленою, а практика парламентська показує, що зазвичай ці постанови провалюються, то законопроект буде підписаний Головою Верховної  Ради і скерований на підпис Президенту».

То що ж не до вподоби власникам машин на європейській реєстрації? Тетяна Острікова пояснює – коефіцієнт віку машини.

«Однією з вимог автомобілістів на іноземній реєстрації було скасування заборони ввозити в Україну в режимі імпорт старі легкові транспортні засоби. Верховна Рада застосування євроекостандартів до імпорту скасувала. З часу набрання законом чинності можна буде ввозити авто і 2000 і інших років виробництва. Але як засіб  стимулювати  українців ввозити більш нові авто, у формулі розрахунку акцизу є коефіцієнт віку. Чим старше авто, тим більший розмір акцизу. То хто залишився невдоволений цим законом? Насамперед це ті, хто має авто на іноземній реєстрації з дизельними двигунами з великими обсягами двигунів, наприклад 2.4 л і вище, і які є старих  років випуску, наприклад 2001- 2002. Їм справді навіть із знижкою 50% на акциз протягом пільгового періоду, треба сплатити близько 1300-1500 євро акцизного податку». Тим не менше, до ухвалення цього закону цей розмір був в рази вищим і сягав понад 5 тисяч євро.

Також до цього закону вони не могли здійснити митне оформлення своїх транспортних засобів, оскільки авто були занадто старими і не відповідали стандарту Євро-5. 

Тетяна Острікова наголошує, що ухвалені закони були першим компромісним кроком щодо зниження вартості розмитнення транспортних засобів для усіх українців.

«Цей компроміс досягається між різними верствами населення, які представляють різні народні депутати. Це компроміс між тими, хто купив авто і сплатив всі податки в Україні, це компроміс між тими, хто використовує машину на іноземній реєстрації, це компроміс між тими, хто тільки хоче ввезти машину і хоче, відповідно, отримати дешевше розмитнення, і це компроміс між тими, хто взагалі їздить на велосипеді чи ходить пішки і хоче дихати свіжим повітрям».

Беручи до уваги інтереси цих чотирьох груп населення, ухвалене було таке рішення, яке в рази знижує акцизи для ввезення транспортних засобів. Але, оскільки скасовуються екологічні стандарти для імпорту, то чим старіша машина, тим більший розмір акцизного податку. Острікова каже, що пільговий період, протягом якого діє 50% знижка на акциз, мав би бути більшим, не менше 6 місяців, з огляду на кількість вже ввезених авто. 

Нагадаємо, кілька тижнів тому парламент ухвалив законопроект про зниження акцизів для ввезення легкових транспортних засобів і повністю змінив формулу нарахування акцизного податку. Зокрема, в формулі присутній один з компонентів – це коефіцієнт віку. Чим старіша машина, тим більший буде загальний розмір акцизного податку. Наприклад, якщо взяти дволітрове бензинове авто, то на дворічну машину акциз буде 200 євро, а на 15-річну – 1500 євро. На дизельні машини ще більший розмір акцизу, тому що там базова ставка не 50 євро, а 75.

object(WP_Term)#8733 (16) { ["term_id"]=> int(1) ["name"]=> string(12) "Новини" ["slug"]=> string(4) "news" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(1) ["taxonomy"]=> string(8) "category" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(4029) ["filter"]=> string(3) "raw" ["cat_ID"]=> int(1) ["category_count"]=> int(4029) ["category_description"]=> string(0) "" ["cat_name"]=> string(12) "Новини" ["category_nicename"]=> string(4) "news" ["category_parent"]=> int(0) }
Новини