Острікова: «Потрібно відкласти штрафи за нерозмитнені авта до осені»

Власники автомобілів на єврореєстрації знову пікетували Верховну Раду і будівлю уряду. Вимог – низка, але головна – штрафи. Представниця «Самопомочі» Тетяна Острікова пояснює, що наближається дата 23 травня, коли набудуть чинності штрафи для тих, хто ввіз авто на єврореєстрації і не здійснив митне оформлення. Кабмін протест «євробляхарів» проігнорував взагалі. Але іншого Острікова  від міністрів і не чекала.

«Ми пам’ятаємо, як кілька разів вимагали від уряду визначитись, якою є автомобільна політика держави – ми держава імпорту чи ми держава власного виробництва, якого де-факто немає. І уряд це зіпхав на парламент. Саме тому народні депутати, зокрема пані Южаніна, і вносила той законопроект, яким було знижено акцизи на транспортні засоби і одночасно введені ці драконівські штрафи».

Ба більше – ані міністерство фінансів, ані ДФС не знає точної кількості автівок на єврореєстрації, зауважує Острікова.

«На початку ми говорили, що їх було 600 тис., 140 тис. пройшли митне оформлення, куди ж поділася різниця? Вони вивезені, розібрані, десь стоять в гаражах? Але державні органи не оперують цифрами, яка кількість транспортних засобів залишилась. Хтось говорить, що їх 200 тис., хтось – 300 тис., самі «євробляхарі» говорять, що їх залишається мільйон.  Відповідно, якщо ця проблематика існує, ми не можемо всіх наших громадян заганяти в такі штрафи – а прострочення на понад 10 днів – це 170 тис. грн штрафу. Якщо в людини не було коштів 2-3 тис. євро на розмитнення, то не буде і 170 тис. грн на штраф. Ми отримаємо черговий колапс!»

Острікова закликає не рівняти всіх власників машин на єврореєстрації під одну мірку. Серед них є люди, для яких це була єдина можливість придбати авто. Є жертви шахраїв, які називали себе митними брокерами і видурювали гроші і оригінали документів. Не варто забувати і про те, що технічно пропускна спроможність українських митниць просто не могла впоратись з такою кількістю машин.

«Ми поставили громадян в дискриміноване становище – хтось перший подався і встиг розмитнити,  а хтось не зміг. І ми як Верховна Рада не запропонували жодного пільгового преференційного режиму для таких малозабезпечених категорій громадян».

Як вийти з цієї ситуації? Просто, каже Тетяна Острікова:
«Сьогодні треба технічно посунути цю дату і дати можливість людям ще за пільгою з акцизу здійснити розмитнення. Є закон про відтермінування на 90 днів дати набуття чинності штрафів, і його можна ухвалювати. Можна цей термін продовжити і до нового року і більше не повертатись до цього питання».

object(WP_Term)#8784 (16) { ["term_id"]=> int(1) ["name"]=> string(12) "Новини" ["slug"]=> string(4) "news" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(1) ["taxonomy"]=> string(8) "category" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(4032) ["filter"]=> string(3) "raw" ["cat_ID"]=> int(1) ["category_count"]=> int(4032) ["category_description"]=> string(0) "" ["cat_name"]=> string(12) "Новини" ["category_nicename"]=> string(4) "news" ["category_parent"]=> int(0) }
Новини