Новини
Острікова: «Поки «Ланос» буде коштувати, як в Європі вживаний «Мерседес», українці шукатимуть шпарини»
786677_main 786677_main

Протягом останніх трьох років спостерігаємо збільшення кількості автомобілів на єврономерах. Цифри називають різні: самі автомобілісти кажуть, що їх мільйони, ДФС у вересні оприлюднило цифру 167 тисяч. Зрозуміло одне: держава не знає їх точної кількості, не має достовірної статистики щодо того, хто ними керує і хто є їх власником.

Побутує думка про те, що власники авто на єврономерах хочуть узаконення незаконно ввезених машин без сплати податків. По-перше, ввезення машин в режимі транзиту чи тимчасового ввезення регламентується статтями 380, 381 Митного кодексу, які з 2012 року не змінювались. Протягом 2012-15 років такої кількості машин на єврономерах не було.

А з 2016 року митниця та інші державні органи почали це дозволяти. Якщо державний орган – митниця – дозволила ввезення авто в Україну в режимі тимчасового ввезення, то це законно. Інакше до відповідальності потрібно притягати того чиновника, який це дозволив.

По-друге, поширеним міфом є те, що начебто «єврономери» взагалі не хочуть платити податків. Ті, хто так кажуть, особливо представники влади, просто не виходили до людей на мітинг і не говорили з ними. Адже мітингувальники стояли з плакатами «Ми хочемо платити податки в Україні», бо зараз вони сплачують не в український бюджет. Вони хочуть розмитнити машини і отримати українські номерні знаки, але наше законодавство цього не дозволяє. Їхні автомобілі здебільшого 2000-х років виробництва, тобто стандартів Євро-3 та Євро-4. А ще за часів Януковича представники автомобільного лобі в Раді прописали в законодавстві обмежувальні норми для імпорту б/у авто – ці автомобілі неможливо розмитнити, бо вони не вписуються в еко-стандарт Євро-5.

Проти чого ж насправді протестували у Києві цього тижня власники машин?

Влада почала накладати величезні штрафи: на 70-річного дідуся з Закарпаття наклали штраф понад 200 тисяч гривень. Це стало останньою краплею, адже більш як рік активісти ходять урядовими кабінетами та просять надати їм можливість розмитнити їхні авто.

Протестувальники хочуть мати можливість придбати доступне, але більш якісне європейське авто. При цьому, їх загальною вимогою є зниження «драконівського» акцизу на всі іноземні вживані авто. Попри заяви деяких аналітиків, мітингувальники не хочуть вирішення виключно проблеми  нерозмитнених машин. Йдеться про більш широке коло питань, зокрема соціальних. Але їх загальна вимога – зробити європейські авто доступними для українців, а не обкладати акцизами в рази вищими, ніж нова продукція китайського автопрому. Це ставить українців в нерівні умови з європейцями, коли за ті гроші, за які європеєць купує хороше авто, ми можемо собі дозволити лише новий «Ланос».

Поки у нас «Ланос» буде коштувати як в Європі вживаний «Мерседес», українці шукатимуть шпарини в законодавстві, аби все-таки їздити на якісному, але доступному авто.

Окремим рядком лунають аргументи про підтримку українського автопрому

Цього року виготовлено трохи більше, як 1 тисячу автомобілів, з них легкових на «Автозазі» близько 100 одиниць. Ми повинні визначитись, яка державна політика у сфері автомобільного виробництва буде відстоюватися. Є різні концепції у світі. Або ми сюди залучаємо автовиробників, чого не було за 25 років, або, як, наприклад, країни Балтії, розуміючи, що найближчим часом автовиробник не прийде, знижуємо акцизне навантаження, щоб громадяни України мали рівні з європейцями можливості придбати автомобіль. І, до речі, якби до нас прийшли BMW, Мерседес, Опель і Фольксваген, то, мабуть, Німеччина в нормандському форматі більше відстоювала інтереси України, бо тут були б німецькі інвестиції. Але за 20 років ми так і не створили умов для цього.

То яке ж вирішення проблеми?

Рік тому Верховна Рада зробила перший крок назустріч доступності вживаних імпортних авто, ухваливши Закон 1389 щодо пільгового зниження акцизів для автомобілів не старших 7 років. Цим законом акцизи зменшені від 4 до 28 разів. За рік роботи цього закону у вигляді митних платежів в Держбюджет надійшло 3,8 млрд грн.

Закон працює, тож можна цей позитивний досвід поширити і на старіші авто. Це дозволить розмитнити автомобілі на єврономерах, стати їм на українські номери, а держава буде знати, кому належить авто, хто ним керує. У такому випадку виграють всі – і держава, яка отримає кошти в бюджет, і власники нерозмитнених авто, яких не будуть більше штрафувати, і поліція, яка зможе контролювати, хто є власником авто. А головне – ми забезпечимо нашим громадянам рівні можливості з європейцями купити хороше авто.

object(WP_Term)#5153 (16) { ["term_id"]=> int(1) ["name"]=> string(12) "Новини" ["slug"]=> string(4) "news" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(1) ["taxonomy"]=> string(8) "category" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(2170) ["filter"]=> string(3) "raw" ["cat_ID"]=> int(1) ["category_count"]=> int(2170) ["category_description"]=> string(0) "" ["cat_name"]=> string(12) "Новини" ["category_nicename"]=> string(4) "news" ["category_parent"]=> int(0) }
Новини