Коли корпоративні інтереси переважають державні

Ретроградна частина БПП разом з «Ударом» завалили прогресивний законопроект про ринок зовнішньої реклами.

Нагадаю, комплексний проект закону, спрямований на кардинальне удосконалення законодавчого регулювання у сфері зовнішньої реклами був підготовлений із залученням всіх сторін: Комітету Верховної Ради України з питань свободи слова та інформаційної політики спільно з Міністерством економічного розвитку і торгівлі України, представниками рекламного бізнесу та експертами.

Разом із іншими авторами ми пропонували запровадити на рівні закону:

  • єдині для всіх правила розміщення рекламних носіїв за дозвільною процедурою і чіткий перелік дозвільних органів;
  • єдиний законодавчий порядок видачі (відмови у видачі, анулювання, переоформлення, продовження строку дії) дозволів на розміщення зовнішньої реклами;
  • прозорий механізм оплати; 
  • чіткий і прозорий порядок демонтажу самовільно встановлених рекламних конструкцій;
  • уперше на законодавчому рівні запроваджувалися б єдині для всіх вимоги щодо відстані між рекламними
    конструкціями (залежно від їхнього розміру), що дало б можливість містам впорядковувати розміщення
    рекламних носіїв та покращувати зовнішній вигляд вулиць;
  • завдяки конкурсній процедурі отримання дозволів, бізнес отримав би прозорий механізм набуття права на розміщення зовнішньої реклами конкурентним способом, захист своїх інвестицій і можливість планувати діяльність не на рік-два, а на 5-10 років.

У проекті також передбачалося впровадження відкритої електронної бази рекламних засобів, де кожен зміг би отримати інформацію щодо виданих дозволів, договорів на розміщення зовнішньої реклами, розміру оплати за тимчасове користування місцем розміщення зовнішньої реклами у разі, якщо таке місце перебуває в комунальній чи державній власності тощо.

Загалом наведення ладу з розміщенням зовнішньої реклами (як у межах населених пунктів, так і поза ними) прогнозовано мало б скоротити кількість реклами на вулицях міст на 40-60%, залучити інвестиції для благоустрою населених пунктів та суттєво збільшити надходження коштів до місцевих бюджетів.

Але так не сталося. Країна отримала черговий сором. А ті, хто бажає підім’яти під себе ринок – «зелене світло».

Олександр Опанасенко

telegram
БУДЬТЕ В КУРСІ ГОЛОВНОГО, ПІДПИШІТЬСЯ НА НАШ КАНАЛ: T.ME/SAMOPOMICH

object(WP_Term)#7417 (16) { ["term_id"]=> int(1) ["name"]=> string(12) "Новини" ["slug"]=> string(4) "news" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(1) ["taxonomy"]=> string(8) "category" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(3226) ["filter"]=> string(3) "raw" ["cat_ID"]=> int(1) ["category_count"]=> int(3226) ["category_description"]=> string(0) "" ["cat_name"]=> string(12) "Новини" ["category_nicename"]=> string(4) "news" ["category_parent"]=> int(0) } object(WP_Term)#7416 (16) { ["term_id"]=> int(133) ["name"]=> string(12) "Статті" ["slug"]=> string(9) "analytics" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(133) ["taxonomy"]=> string(8) "category" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(1) ["count"]=> int(355) ["filter"]=> string(3) "raw" ["cat_ID"]=> int(133) ["category_count"]=> int(355) ["category_description"]=> string(0) "" ["cat_name"]=> string(12) "Статті" ["category_nicename"]=> string(9) "analytics" ["category_parent"]=> int(1) }
Статті