
З початку року «Укрзалізниця» запровадила плату за групові бронювання квитків у розмірі 200 гривень за квиток. Таким чином, наголошує народний депутат від фракції «Об’єднання «Самопоміч» Анна Романова, деякі квитки подорожчали майже вдвічі.
Парламентар констатує: «Якщо в інших країнах на групові перевезення навпаки – діють знижки, в Україні туристична індустрія цікавить чиновників лише на словах».
Доказ цього – той факт, що коли Анна Романова почала вимагати від керівництва «Укрзалізниці» скасувати плату за
бронювання, почула у відповідь, мовляв, зросли витрати, зарплата персоналу, тож перевезення залізницею стали збитковими. Автор такої непрофесійної відповіді – керівник «Укрзалізниці» Євген Кравцов, зарплата якого становить 1,2
мільйона гривень на місяць (!). Народний депутат розповідає: «Це вдвічі більше, ніж заробляє, наприклад, канцлер Німеччини Ангела Меркель».
Крім того, неймовірних коштів вартує і сама «Укрзалізниця» платникам податків. Так, у 2018 році з державного бюджету
на неї пішло майже 17 мільярдів гривень.
Анна Романова акцентує: «Я не проти високих зарплат, якщо керівник ефективний». Однак, чи можна таким назвати керівництво «Укрзалізниці», в якого навіть немає стратегії розвитку залізничного транспорту України?
Наразі «Укрзалізниця» діє за логікою, відповідно до якої високі зарплати її керівництва роблять перевезення збитковими. «За такою логікою можна скоро й залізничні перевезення скасувати, – обурюється парламентар, – адже
невдовзі квитки на літак стануть за вартістю такими ж, як і квитки на потяг».
Політик підкреслює: «Високі ціни, низький сервіс та неефективне керівництво з космічними зарплатами – результат монополії на залізничні перевезення. Там, де є монополія, завжди низька якісь та високі ціни».
Виходом з ситуації є ухвалення Верховною Радою проекту закону щодо роздержавлення «Укрзалізниці», серед авторів
якого – Анна Романова.
Вона розповідає деталі: «Колії як стратегічний об’єкт залишаються за державою, а наземні перевезення віддаються на прозорий конкурс, щоб різні приватні компанії, звичайно, без зміни цільового призначення, розвивали перевезення. По-перше, так МВФ рекомендував робити ще рік тому. По-друге, ми знаємо позитивну практику розвинених країн світу, які так зробили».
Нагадаємо, подібний законопроект було ухвалено декілька років тому, однак тоді Президент наклав на документ вето.
Народний депутат підсумовує: «Українська залізниця за своєю довжиною та розгалуженістю – друга в Європі після
німецької. Ми маємо ресурс, яким не користуємося ефективно».
