Аналіз президентських змін в Конституцію

З’явився текст змін в Конституцію щодо стратегічного зовнішнього курсу держави (ЄС та НАТО).

Достатньо прочитати пояснювальну записку, щоб зрозуміти про змістовне навантаження: з юридичної точки зору його практично нема.

По-перше, необхідні інструменти для європейської та євроатлантичної інтеграції в Конституції є, а от в законодавстві їх деталізації не вистачає. Чомусь в цьому напрямку ніхто не поспішає.

По-друге, історія про гарантії від політичного реваншу та зміни курсу держави у випадку зміни влади, на жаль слабкі й реалії показують, що сам Гарант неодноразово ігнорував текст Конституції , вносячи закони й приписуючи собі повноваження, яких вона не містить.

По-третє, до стандартів Європи та НАТО нас можуть наблизити лише законодавчі та практичні зміни в секторах економіки, безпеки і тд.

По-четверте, це все небезпечно та недалекоглядно з боку Президента: провал голосування матиме серйозні репутаційні наслідки на зовнішній арені та в суспільстві. Фактично на догоду своїм мілким інтересам політичного піару, гарант поставив під загрозу національний інтерес.

Коротко юридичний аналіз президентських змін в Конституцію:

– щодо змін в Преамбулу: може бути. Стратегічно та політично виглядає правильно, але юридичних наслідків очікувати не слід без системної державної політики.

– Щодо змін в ст. 85 (повноваження ВР): не несуть жодного змістовного навантаження. «Реалізація стратегічного курсу по набуттю членства в ЄС та НАТО» вже покривається існуючою нормою про повноваження щодо визначення засад внутрішньої та зовнішньої політики.

– Щодо змін в ст. 102 (статус Президента). Читаємо іншими словами: «тільки я, Порошенко, якщо стану Президентом зможу гарантувати невідворотність європейського курсу!» я так розумію, що потім цю цитату планують перенести на передвиборчі плакати. В принципі інших юридичних наслідків не бачу, бо Президент вже сьогодні за Конституцією має бути гарантом реалізації зовнішнього курсу держави.

– Щодо змін в ст. 116 (Кабінет Міністрів України) не буду повторюватися, аналогічно зі змінами в ст.85

– І НАЙЦІКАВІША: зміни в розділ 15. Щодо використання військових баз. Для «удару по ворогу», достатньо прибрати слова « на умовах оренди». А от для подальшого зближення в напрямку Північноатлантичного альянсу варто залишили можливість через ратифікацію міжнародних договорів розміщувати іноземні контингенти – зокрема, ті ж самі війська НАТО.

Олена Сотник

telegram
БУДЬТЕ В КУРСІ ГОЛОВНОГО, ПІДПИШІТЬСЯ НА НАШ КАНАЛ: T.ME/SAMOPOMICH

object(WP_Term)#7445 (16) { ["term_id"]=> int(1) ["name"]=> string(12) "Новини" ["slug"]=> string(4) "news" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(1) ["taxonomy"]=> string(8) "category" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(3284) ["filter"]=> string(3) "raw" ["cat_ID"]=> int(1) ["category_count"]=> int(3284) ["category_description"]=> string(0) "" ["cat_name"]=> string(12) "Новини" ["category_nicename"]=> string(4) "news" ["category_parent"]=> int(0) } object(WP_Term)#7446 (16) { ["term_id"]=> int(133) ["name"]=> string(12) "Статті" ["slug"]=> string(9) "analytics" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(133) ["taxonomy"]=> string(8) "category" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(1) ["count"]=> int(362) ["filter"]=> string(3) "raw" ["cat_ID"]=> int(133) ["category_count"]=> int(362) ["category_description"]=> string(0) "" ["cat_name"]=> string(12) "Статті" ["category_nicename"]=> string(9) "analytics" ["category_parent"]=> int(1) }
Статті