Через війну коштів в громадах стає все менше. У 2023 році з місцевих бюджетів вже вилучили так званий «військовий» податок на доходи фізичних осіб. Зараз в уряді пропонують зменшити частку ПДФО, що йде до місцевих бюджетів, із 64% до 60%. Про це, а також про інші виклики, які постали перед громадами в час війни та економічної нестабільності говорили учасники форуму «Фінансова стійкість громад» у Львові.

«Фінанси для громади – це основа. Без фінансової стійкості вона є неспроможною. З продовженням війни коштів в місцевих бюджетах стає менше і надзвичайно важливо навчитися ефективно ними управляти. Готових моделей для цього немає і тому такі заходи необхідно проводити, щоб, обмінюючись думками й досвідом, знаходити найкращі рішення», – поділився враженнями за підсумками Форуму Роман Кізима, виконавчий директор Асоціації «Львівська агломерація» та депутат Львівської обласної ради від «Самопомочі».

В сучасних умовах громадам життєво необхідно бути відкритими та креативними, щоб використовувати всі доступні можливості для залучення коштів.

«По-перше, треба думати про дохідну частину, і тут грає роль гнучкість громад, готовність працювати з великими інвесторами. По-друге, громада повинна адмініструвати місцеві податки. Також я постійно наголошую, що в країнах Європи ПДФО не є найбільшим джерелом надходжень в місцеві бюджети. Натомість таким джерелом є податок на нерухомість і землю. Нам важливо рухатися в цьому напрямку. Це резерв, який ми не використовуємо», – наголошує Роман Кізима.

Крім того, за його словами, важливо звернути увагу на ефективне управління комунальними підприємствами.

До слова, форум «Фінансова стійкість громад» тривав протягом 18-19 вересня. Участь у ньому взяли делегати з понад 40 громад з усієї України, урядовці, представники міжнародних організацій та фінансових інституцій.

Форум організував департамент фінансової політики Львівської міської ради за підтримки Проєкту FELICITY II, Програми «U-LEAD з Європою», Програми Polaris та ГО «Український центр соціальних реформ».

Фото – Львівська міська рада