Звіт фракції

“САМОПОМІЧ”

Безпека держави та захист людей
Україна більше не може дозволити собі мати ілюзії
щодо своєї безпеки й загроз.
Ми не маємо права вважати 400-кілометрову лінію розмежування між Україною та окупованими територіями Луганщини й Донеччини єдиним джерелом небезпеки. Нас оточує 6000 кілометрів загрози з боку Росії, її союзників та нею ж створених псевдодержавних утворень. І саме з усвідомленням цієї загрози ми маємо навчитися жити, розвиватися, ставати сильними й успішними. За нас цього не зробить ніхто, адже допомагають сильним, а слабких використовують.
Деокупація та свобода
  • визнати Росію окупантом
  • припинити економічні та дипломатичні стосунки з окупантом та окупованими територіями
  • встановити алгоритм деокупації, який починається з роззброєння, відновлення державної влади та покарання злочинців
Детальніше
міжнародна безпекова
співпраця
  • правда про російську агресію та війну
  • Рада Європи юридично визнала агресію Росії
  • послабився тиск на Україну щодо імплементації «мінських домовленостей»
Детальніше
Сильна армія та гідність
солдата
  • звіт про стан справи у секторі безпеки
  • скасування «державної таємниці» з оборонних закупівель
  • впровадження у війську стандартів НАТО
Детальніше
потреба людей у безпеці
та підтримці
  • встановити чіткі критерії для отримання підтримки
  • спростити процедури надання такої підтримки
Детальніше
Український шлях один -
визнати російську окупацію
Оксана Сироїд, віце-спікер Верховної Ради України
"Мінські угоди" містили план Кремля
фіктивного повернення окупованих Росією
територій Україні:
"Особливий статус Донбасу"
в Конституції та законі
амністію вбивцям та
колаборантам
вибори на окупованих
територіях
утримання "повернутих"
території коштом України
Депутати "Самопоміч" завдяки підтримці людей змогли
зупинити цей сценарій та запропонували альтернативу - проект
закону "Про тимчасово окуповану територію України"
Деокупація
ВИЗНАННЯ ОКУПАЦІЇ
Визнання окупації в Україні
Визнання Росії країною-окупантом
Ізоляція окупованої території
ВИЗНАННЯ ОКУПАЦІЇ:
  • міжнародний конфлікт=міжнародне право війни
  • відповідальність РФ
  • захист військовополонених
  • захист цивільного населення
  • захист військовополонених
  • захист цивільного населення
РОЗЗБРОЄННЯ
Заходить ЗСУ
Оголошується воєнний стан
Військові адміністрації
ВИЗНАННЯ ОКУПАЦІЇ:
  • відновлення суверенітету
  • роззброєння та розмінування
  • виявлення агентури
ВІДНОВЛЕННЯ
Виходить ЗСУ (частково)
Знімається воєнний стан
Військово-цивільні адміністрації
ЦИВІЛЬНИЙ СТАН:
  • відновлення державної влади: ОДА, РДА, суди, поліція, соціальні служби
  • свобода пересування
ПОРОЗУМІННЯ
Виходить ЗСУ (частково)
Цивільний стан
Цивільні адміністрації
СПРАВЕДЛИВІСТЬ:
  • покарання винних
  • очищення від колаборантів
  • реабілітація невинних
вибори
Виходить ЗСУ (повністю)
Цивільний стан
Цивільні адміністрації,
самоврядування
ПРАВО ОБИРАТИ
  • умови для вільних виборів
  • місцеве самоврядування
  • вибори до ВРУ, вибори Президента
65 млрд
65 мільярдів - це рекордний для Міністерства оборони бюджет.
Але як їх витрачатимуть?
Для платників податків - це державна таємниця
Армія
гриф «таємно» є ідеальним прикриттям
корупційних схем
Наступні кроки
Спротив і боротьба з корупцією
Щоразу, коли відбуваються вибори, новостворені політичні проекти, політичні партії, а також кандидати, які йдуть у депутати в мажоритарних округах, потребують фінансування, щоб оплатити політичну рекламу або «гречку», адмінресурс чи інші «передвиборчі» технології, а також «захистити» результати своїх виборів. За цим майбутні депутати звертаються до олігархів, які мають гроші та можуть забезпечити різні способи мотивації виборця – від продуктових наборів до залякування, підконтрольні чи власні медіа, щоб переконати виборця, а також корумпованих слідчих, прокурорів, суддів і, зрештою, ЦВК, щоб гарантувати результат. Партії чи кандидати отримують кошти, доступ до медіа, чорні технології і гарантії уникнення відповідальності за будь-які зловживання. Вони приходять до влади – і настає момент розплати.
І ті, хто прийшов до влади за підтримки олігархів, починають повертати кредит. А повертати вони його можуть лише коштами державного бюджету, тобто коштами людей.
обмеження олігархічного впливу на політику
  • вибори на пропорційній основі за відкритими списками
  • призначення нового складу ЦВК
  • заборона політичної реклами
  • державне фінансування партій
Детальніше
публічність та прозорість
  • е-декларування та відкриті реєстри власності
  • антикорупційне законодавство
Детальніше
Відповідальність
  • незалежність НАБУ та НАЗК
  • зняття депутатської недоторканості
  • судова реформа
Детальніше
Кожна зустріч із політиком
має починатись із фрази:
“Поясніть свою декларацію”
голова Комітету з питань запобігання
та протидії корупції Єгор Соболєв
За історію України недоторканність знімали всього 10 разів,
жодний з них не був засуджений в Україні
Законопроект про скасування
депутатської недоторканності
Забороняє депутату виїзд за межі країни з моменту внесення до Верховної Ради подання про притягнення до кримінальної відповідальності;
Дозволяє проведення обшуку, огляду транспортних засобів та приміщень належних депутату, проведення щодо депутата негласних слідчих дій без згоди Ради;
Дозволяє керівнику Спеціалізованої антикорупційної прокуратури самостійно звертатись до Ради з поданням щодо корупційних складів злочинів;
Рада розглядає подання про притягнення до відповідальності негайно, але не пізніше як протягом найближчих трьох днів проведення пленарних засідань навіть за відсутності висновку комітету;
Дозволяє голові скликати позачергове пленарне засідання для розгляду подання;
Дозволяє народному депутату самостійно відмовитись від недоторканості;
Політична корупція
Що робити?
Наступні кроки
Сильні громади- сильна держава
Після здобуття незалежності Конституція України гарантувала право територіальних громад на самостійне вирішення своїх проблем, проте всі справді важливі рішення продовжували ухвалювати не в селі чи місті, а у Києві або в кращому разі – в області.
Левова частка ресурсів продовжувала надходити до державного бюджету. І без того незаможні громади збідніли ще більше, не маючи достатньо ресурсів для задоволення своїх потреб. Отже, громадам так і не дали можливості стати сильними і самодостатніми. Ті ж громади, яким вдавалося розвиватися в таких умовах, робили це не завдяки, а всупереч «старанням» керівництва держави.
Реальні повноваження
  • об’єднання громад
  • передання адміністративних послуг на місця
  • розширення повноважень об’єднань співвласників багатоквартирних будинків
  • утилізація побутових відходів
Детальніше
Достатні ресурси
  • розширення фінансової бази
  • незворотність бюджетної децентралізації
  • прозорість фонду регіонального розвитку
Детальніше
Контроль з боку людей
  • удосконалення системи публічного доступу до інформації та
    оприлюднення інформації про формування дохідної частини бюджетів
Детальніше
Децентралізація - єдина
реформа, яку провела ця країна
Олег Березюк, голова фракції «Самопоміч»
у Верховній Раді України
НЕЗВОРОТНІСТЬ ДЕЦЕНТРАЛІЗАЦІЇ
БІЛЬШЕ ПОВНОВАЖЕНЬ
Громади мають отримати більше повноважень у вирішенні проблем, з якими люди стикаються найчастіше – в освіті, медицині, забезпеченні правопорядку. Тому містяни мають впливати на призначення через відкритий конкурсний добір на посади:
  • директорів шкіл і ПТУ
  • головних лікарів у місцевих лікарнях
  • керівників поліції, служб з надзвичайних ситуацій та пожежників
БІЛЬШЕ РЕСУРСІВ
Депутати фракції наполягатимуть на подальшій податковій децентралізації, що дасть додаткові надходження до місцевих бюджетів за рахунок:
  • частини податку на прибуток
  • частки ренти, сплаченої нафтогазовидобувними компаніями.
БІЛЬШЕ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ
Система публічного доступу до інформації про володіння, користування чи розпорядження коштами та розкриття інформації про формування дохідної частини
Наступні кроки
Успішний бізнес та
соціальний захист
Скільки люди отримують пенсій, як фінансується освіта, охорона здоров’я та культура – все це залежить від того, скільки грошей держава може зібрати у вигляді податків та зборів. А це прямо залежить від того, як почуває себе підприємець. Бо підприємець сплачує податок на прибуток, підприємець платить заробітну платню людям, і від того, як чесно він її платить, залежить, скільки держава отримує податків від фізичних осіб. Обіцянки підвищити пенсії чи збільшити фінансування охорони здоров’я залишатимуться порожніми, якщо за ними не стоятиме бізнес, готовий сплачувати податки, та люди, які отримуватимуть «білі» зарплати.
Успішні підприємці та чесні зарплати – це гарантія того, що в держави завжди вистачить грошей на пенсії, охорону здоров'я, освіту та культуру.
Регулярна гільйотина
  • дерегуляція підприємництва на центральному та місцевому рівнях
  • ліквідація Податкової поліції
Детальніше
Чесна конкуренція
  • відшкодування ПДВ прозоро та за принципом черговості
  • звільнення очільника ДФС
  • зменшення ЄСВ, збільшення заробітних плат
  • доступ бізнесу до державних закупівель
Детальніше
Ефективний соціальний захист
  • автоматизація соціальних виплат
  • аудит Пенсійного фонду
  • монетизація пільг
Детальніше
Ініціатива депутатів фракції
“Самопоміч”
#перемога
34%
податок на фонд
заробітної плати
+14 млрд
грн
білі зарплати
+2,7 млрд
грн
бюджет
Знижувальний коефіцієнт ЄСВ сприяв виведенню з тіні мільярдів
Андрій Журжій, перший заступник голови Комітету ВР
з питань податкової та митної політики
Податкова поліція коштує українцям більше,
ніж компенсує державі збитків від злочинів у
сфері оподаткування
85%
механізм тиску на бізнес
8%
потрапляє до суду з пропозицією звільнити від відповідальності
лише 7%
передається до суду з обвинуваченням
Що робити?
Відставка Р. Насірова
Відкритий конкурс на
посаду очільника ДФС
Єдиний Реєстр
відшкодування ПДВ
Прозора процедура
відшкодування ПДВ за
принципом черговості
Соціальний захист та бізнес
56 млрд грн втрачає держава на соціальних виплатах через різні схеми
* оцінка Міністерства фінансів
Наступні кроки