Державу об’єднає залізниця, вона має «зшити» Україну
thumb_131487_news_m thumb_131487_news_m

Внутрішній туризм – це не тільки розвиток економіки держави, це також підняття патріотичних почуттів громадян. Що більше українці подорожують та пізнають батьківщину, тим вона цілісніша. І у розвитку внутрішніх подорожей першочергову ставку необхідно робити саме на залізницю. 

Дороги погані, літаки дорогі

Загалом є три способи подорожування Україною: автомобільні дороги, залізниця та авіасполучення. В Україні сьогодні, на жаль, недосконалі усі три варіанти. Автомобільний спосіб пересування гальмується через вкрай поганий стан доріг. Понад те, до деяких туристичних місцевостей просто нема змоги дістатися машиною.

Авіаперевезення – поки що нереальний шлях, адже через монополізацію ринку вони одні з найдорожчих у Європі. Для українців з їх зарплатами, пенсіями та тим паче стипендіями, авіаподорожі залишаються примарними.

За кордоном саме сталевими магістралями найбільше подорожують громадяни.

Наприклад, близько 50% німців користуються залізничним видом транспорту. На мою думку, аби «зшити» країну, зробити її цілісною, сьогодні треба робити ставку саме на залізницю.

Змінити радянську логістику 

Сьогодні, на превеликий жаль, українське залізничне сполучення лише гальмує розвиток внутрішнього туризму. Чого варте, скажімо, те, що потяг «Чернівці – Одеса» долає відстань між кінцевими станціями за 18 годин. Хоча, якщо подивитися на карту, то між Чернівцями та Одесою поїзд має слідувати максимум п’ять годин. Хто при здоровому глузді буде добиратися з одного міста до іншого 18 годин?

Першочергово  ПАТ «Укрзалізниця» мусить змінити стратегію та вивести магістраль з радянської логістичної системи. Адже залізничні сполучення, як вони будувались у період СРСР, аби тримати його в цілісності, такими і залишились до сьогодні.

До прикладу, Чернігів, обласний центр, розташований на півночі України. З Чернігова потягом легше потрапити до Москви та Санкт-Петербурга, ніж до Львова, Одеси чи Черкас, тому що через Чернігів, окрім літнього сезону, курсують лише три поїзди – «Санкт-Петербург – Чернігів», «Москва – Київ» та «Мінськ – Одеса». За увесь період незалежності України не запущені такі потяги як, наприклад, «Чернігів – Львів», незважаючи на те, що і місцева влада, і я, як народний депутат, неодноразово скеровували такі звернення.

І така ситуація у більшості областей та обласних центрів. Вони не сполучені між собою. Іноді за кордон виїхати швидше та легше, ніж потрапити кудись всередині нашої країни. Про який внутрішній туризм можна говорити?

Доступ до квитків

Ще одна проблема української залізниці – дефіцит місць. На популярні напрямки – до півдня України влітку, на захід – взимку, просто неможливо дістати квитки. Така ситуація викликає багато питань, адже важко уявити, щоб, наприклад, у Німеччині або Польщі не можна було придбати квиток у певному напрямку, його без проблем замовляють через інтернет. У нас же це перетворюється на лихоманку, коли хтось за знайомством шукає собі квитки.

З цим необхідно боротися, визначивши попит, провівши кваліфіковані соціологічні та маркетингові дослідження та зробивши так, щоб попит співпадав з пропозицією.

Потяги – швидкі та комфортні

Ми всі користуємось послугами залізниці, бачимо, що рухомий склад недосконалий, є проблеми з чистотою вагонів та сервісом, який надається. З цим треба працювати. Новий менеджмент підприємства сьогодні акцентує увагу на стратегії заміни рухомого складу. Але основна необхідність – зміна логістики.

Люди здебільшого готові їздити потягами тої якості, яка є сьогодні, але в них немає такого шансу, адже відсутні маршрути. Відтак, на першому місці має бути зміна логістики, а на другому – заміна рухомого складу. І це логічно, бо якщо запустимо більше напрямків, залізниця отримає більше коштів, які можна використати на заміну рухомого складу і поліпшення якості перевезень.

Безумовно, необхідно будувати стратегію розвитку залізничних перевезень. Ця стратегія має містити складові логістики, рухомого складу, поліпшення якості перевезень та доступності квитків. Лише тоді ми виберемося з кризи.

Анна Романова
object(WP_Term)#5098 (16) { ["term_id"]=> int(1) ["name"]=> string(12) "Новини" ["slug"]=> string(4) "news" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(1) ["taxonomy"]=> string(8) "category" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(1951) ["filter"]=> string(3) "raw" ["cat_ID"]=> int(1) ["category_count"]=> int(1951) ["category_description"]=> string(0) "" ["cat_name"]=> string(12) "Новини" ["category_nicename"]=> string(4) "news" ["category_parent"]=> int(0) }
Новини